/** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #main, body#layout #sidebar { padding: 0; } -->

9/5/08

Bitlonia.com a l'EUPMT

Divendres 9 de Maig vàrem rebre la visita d'en Josep Lluís de Gabriel, enginyer tècnic de telecomunicacions, director de Bitlonia.com, que ens ha parlat sobre els canvis en l’entorn que està produint internet, al marketing 2.0 i els cercadors.

Josep Lluís de Gabriel ens va explicar que Internet bàsicament gira entorn a l'usuari, qui decideix el que vol veure, només prenem la informació que ens interessa, i no hi accedim de manera seqüencial, sinó en l'ordre que triem. Així ens convertim en usuaris actius, hi ha interactivitat amb la xarxa.

Els canvis en l'entorn
Qualsevol negoci que es dugui a terme a internet té com a principal meta ser accessible per l'usuari, perquè només ell serà el que fagi que un negoci sigui rentable o no.

Marketing 2.0
El marketing 2.0 és una adaptació de la filosofia de la web 2.0 al marketing. Està centrat en l'usuari i ha d'haver una interacció entre l'usuari i la campanya, amb un contingut atractiu.
Els usuaris poden personalitzar continguts. Parlem de màrqueting interactiu quan ens referim a compra a través d'Internet.
Alibaba.com n'és un exemple.

Cercadors
Els cercadors són una eina molt important per als usuaris ja que permeten la cerca mitjançant la grandesa d'internet. I per altra banda, també són una eina molt important per a les empreses, ja que aparèixer en les primeres posicions en una cerca els permetrà ser més visibles i per tant, més visitades.
Un dels avantatges dels cercadors, és que proporciona més fonts a l'usuari que si busques informació a un diccionari o qualsevol “suport” en format paper per exemple, on la informació es infinitament més limitada.
Pot ser un posicionament natural (SEO) o per pagament (SEM).