/** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #main, body#layout #sidebar { padding: 0; } -->

26/3/08



El periodisme participatiu està prenent forma gràcies a internet, eina que ha fet possible aquesta interacció, en la qual, els lectors també hi tenim veu. Podríem dir que es tracta d'un periodisme participatiu.
Des de fa poc existeix una tendència a analitzar el fenomen dels blogs respecte dels mitjans tradicionals, i per a això s'ha fet una distinció: ha nascut el "Periodisme Participatiu" (o també denominat "Periodisme 3.0"), on els ciutadans comparteixen la informació i la difonen a través de les seves blogs i llocs d'internet.
  • Periodisme participatiu: és l'acte d'un ciutadà o grup de ciutadans que juguen un paper actiu en el procés de colectar, reportar, analitzar i disseminar informació. La intenció d'aquesta participació és subministrar la informació independent, confiable, exacta, d'ampli rang i rellevant que una democràcia requereix."(Definició de "We Mitja")

El document sobre We Media (Nosotros, El Medio), escrit per Shayne Bowman i Chris Willis explica extensament les noves tendències sobre el periodisme ciutadà online i es detallen les consideracions importants en l'exploració d'un esforç de col·laboració entre el públic i les organitzacions dels mitjans de comunicació tradicionals.
El document devela que l'existència dels blogs ha estat fonamental perquè les persones s'interessin no només a difondre notícies, sinó també a generar converses, obrir debats i realitzar denúncies. Les persones han utilitzat Internet com un font d'informació fiable en els últims anys i especialment en casos com els atacs terroristes de les torres bessones, la guerra a L'Iraq, el desastre del Columbia i les eleccions presidencials d'Estats Units. Tot això de la mà d'un major ample de banda, l'existència de xarxes sense fil i la proliferació d'eines com"Blogger" que han permès que els ciutadans comuns i corrents accedeixin a crear el seu espai en la xarxa.


MEDIA CENTER
És una organització no lucrativa d'investigació i d'educació organització dedicada a la construcció d'una societat millor informada en un món connectat. Una divisió de The American Press Institute, The Media Center porta a terme investigacions, programes i simposis educatius i facilita la planificació estratègica i les converses sobre qüestions de la configuració del futur de les notícies, la informació i els mitjans de comunicació.